Home
Stiri
Economie
Banci & Finante
IT & C
Evenimente
Cultura
Sanatate
Politica
Externe
Sport
Turism
Auto
Arhiva










Citeste pe Go4It

Vezi cine sta invizibil pe Yahoo Messenger (Software)




Horoscop 2024









 
Bratara Rudraksha

Brăţara Rudraksha


Cercetatorii de la NASA afirma ca oamenii vor descoperi forme de viata extraterestra in urmatorii 20 de ani, dar acestea se vor afla, cel mai probabil, in afara Sistemului Solar.
 

 



Doodle Fruit Games 2016 - g.co/fruit








Campanie antipiraterie


Compania Autodesk, lider în software de proiectare, demarează o campanie antipiraterie, cu scopul de a atenţiona asupra riscurilor pirateriei software din domeniul proiectării asistate. Demersul vine în contextul evoluţiei pieţei de proiectare datorate recentei aderări la Uniunea Europeană.

“Proiectele Uniunii Europene pentru o perioadă de şapte ani implică un buget de 58 de miliarde de euro pentru România. Din această sumă, 36 de miliarde reprezintă bugetul de proiecte cu potenţial de piaţă pentru proiectarea din domeniul infrastructurii, construcţiilor, utilităţi, proiectare mecanică ş.a.

Creşterea rapidă a acestor pieţe poate crea un dezechilibru pe piaţa de proiectare, rata pirateriei de software fiind în real pericol. Dorim să atenţionăm asupra faptului că legile în vigoare trebuie respectate pentru a preveni riscurile majore la care se expun companiile din domeniu”, a declarat la o conferinta de presa, Cristian Dumitrescu, Preşedintele A&C International .

Rata pirateriei software Autodesk este mai mare decat rata pirateriei software in Romania, cu peste 15%. |n prezent,in tara noastra sunt peste 7.000 de companii care utilizeaza software Autodesk,cu licenta sau fara licenta.

Aceasa campanie antipiraterie este a doua derulata de Autodesk in Romania, dupa cea din septembrie anul trecut. |n urma acestei campanii, Autodesk a inregistrat vanzari de aproximativ un milion de euro.

Campania de anul acesta vizează în principal companiile cu activitate de proiectare din domeniul proiectării mecanice, construcţii, arhitectură, cadastru, cartografie. Obiectivele Autodesk sunt reducerea pirateriei pe software de proiectare şi a riscului evoluţiei pirateriei în contextul exploziei pieţei de proiectare locale.

Iniţiativa Autodesk atrage atenţia şi asupra înăspririi măsurilor de combatere a pirateriei în România. Astfel, legislaţia în domeniu a devenit mai restrictivă, pedepsele ducând până la închiderea companiei.

. Autorităţile române, printre care parchetele şi poliţia, în colaborare cu Business Software Alliance (BSA)," au derulat în 2006 mai mult de 600 de controale în cazuri de utilizare şi distribuire neautorizată de software. Aceste acţiuni s-au soldat deja cu 20 de condamnări pronunţate de instanţele de judecată, printre ele înregistrându-se şi o pedeapsă cu închisoarea" , a tinut sa precizeze Gabriela Ghita,sef serviciu de urmarire penala si criminalistica, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei.

" In 2007, pana in acest moment,au fost efectuate peste 300 de controale si au fost decise 22 de condamnari , fata de 20 anul trecut , " a spus Magda Popescu avocat, membru al Business Software Alliance (BSA) .

Rata pirateriei software din Romania a fost in anul 2006 de 69%, in scadere cu trei puncte, dar de doua ori mai mare decat media la nivel international. Pierderile provocate au ajuns la 114 milioane dolari, fata de 111 milioane de dolari in anul precedent.

"Cresterea vanzarilor de produse software Autodesk in Romania a fost de 138% in 2006, ca urmare a interesului celor din domeniul constructiilor si infrastructurii, iar estimarile sunt valabile si pentru acest an. In anul 2006 , am vandut circa 3.200 de copii legale ale produselor noastre in Romania, iar totalul din intervalul 2003-2006 se ridica la 6.500 de licente", a explicat David Palas, director de vanzari pentru Cehia, Slovacia si Sud-Estul Europei al companiei Autodesk.

|n Romania, Autodesk ocupa peste 90% din piata aplicatiilor software de proiectare.

Firma A&C International, distribuitor autorizat al producatorului de software de proiectare Autodesk in Romania, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro in crestere cu 70% fata de anul trecut, cand vanzarile au ajuns la 4 milioane de euro. La nivelul anului 2006 profitul a fost de un milion de euro.

Cities of Tomorrow - soluții pentru orașe mai prospere


Cities of Tomorrow - solutii pentru orase mai prospere

Calitatea vieții în orașe și îmbunătățirea acesteia prin schimbări la toate nivelurile care definesc orașul: clădiri rezistente și eficiente energetic, digitalizare, transport, managementul deșeurilor, apă, turism, cultură, stil de viață, cu echilibrul dintre muncă și viață privată. Aceasta a fost tematica abordată în ediția a 11-a a conferinței Cities of Tomorrow, organizată de AHK România la Crowne Plaza București cu peste 300 de participanți. 
Câteva dintre soluțiile inovatoare care pot aduce transformări calitative în viața locuitorilor orașelor au fost premiate în cadrul concursului de proiecte organizat cu prilejul acestui eveniment. Astfel juriul Cities of Tomorrow a ales 10 finaliști din cele 55 de proiecte înscrise în concurs, iar din cele 10 a premiat trei: „Utilizarea nanotehnologiei pentru transformarea deșeurilor in resurse”, proiect al companiei Kematronic din Baia Mare, la categoria Mediul de afaceri; „Valea Jiului Vibrantă” proiectul Asociației Valea Jiului, la categoria societate civilă și „Tren Metropolitan” al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov. Premiile oferite de AHK România constau într-un pachet de vizitator la târgul Expo Real din München 2023 pentru secțiunea Administrație Publică, un an de parteneriat econet romania, platforma GreenTech a AHK Romania la secțiunea Mediul de Business și un pachet de participare la o delegație de profil în Germania, la secțiunea Societate Civila.
„Vom colecta toate ideile înscrise în această competiție și le vom face publice, astfel încât fiecare dintre dvs. să le poată folosi și să se poată inspira din ele în activitățile viitoare. Ne-am dori să vedem un efect de multiplicare a lor aici în România. Faptul că un număr atât de mare de proiecte a fost înscris în competiție este pentru noi un barometru care ne arată cât de vibrantă și plină de energie este comunitatea Cities of Tomorrow”, a afirmat Sebastian Metz, directorul general al AHK România, cu prilejul ceremoniei de premiere.  
Nu doar proiectele din competiție vor fi redate comunității pentru schimb de bune practici și inspirație, dar și alte soluții și puncte de vedere împărtășite în cadrul celor 10 mese rotunde care au precedat conferința. „Obiectivul nostru este să construim o platformă unde specialiști din administrația publică, mediul de afaceri și societatea civilă să se întâlnească și să schimbe idei pentru un viitor mai bun al orașelor României. Trebuie să creștem nivelul de trai în România, pentru ca oamenii să aibă o viață mai bună, un viitor optimist pentru copii, pentru ca aici să se deruleze afaceri de succes, să se reducă migrația, ba chiar oamenii să se reîntoarcă  și să-și investească energia și cunoștințele într-un viitor mai bun”, a spus Metz în deschiderea conferinței. 
Președintele AHK România, Andreas Lier, a continuat această idee și a adăugat că „mai mult decât oricând, orașele joacă un rol esențial în dezvoltarea sustenabilă a unei Românii puternice într-o Europă puternică, ele fiind motoarele economiei și ale competitivității și totodată locuri de conexiune, de creativitate, de inovație, de servicii, de recreere și de turism”. În contextul în care mai sunt încă foarte multe de făcut în orașele viitorului, Cities of Tomorrow a devenit un vector important de impact, care aduce dezvoltare sustenabilă. „După mesele rotunde care au abordat chestiuni legate de energie, digitalizare, mobilitate, economie circulară și multe altele, plecăm cu convingerea că oamenii vor să trăiască în orașe, să-și crească standardele de viață și să aducă valoare în orașele lor. România și orașele sale au cărți importante de jucat, depinde de noi cum jucăm aceste cărți” a mai menționat el.  
Deși orașele sunt centre ale dezvoltării umane iar relevanța lor va crește în viitor, ele au probleme și provocări, cum ar fi aglomerația din trafic, managementul deșeurilor, energia -  toate  pe fondul unei creșteri a populației pe un teritoriu limitat. Aceste aspecte, semnalate de ambasadorul Republicii Federale Germania la București, dr. Peer Gebauer, au soluții inteligente, pe care multe orașe din lume le-au găsit. „Abordarea integrată s-a dovedit a fi de succes”, a spus el, remarcând faptul că Cities of Tomorrow vine cu abordări pentru a face față acestor provocări ale prezentului și viitorului. 
În acest context, o soluție de abordare integrată a provocărilor urbane a fost prezentată de Karmen Strahonja, director general al Stadtmarketing Mannheim GmbH, societatea pentru parteneriat public-privat a orașului Mannheim, fost oraș industrial din sud-vestul Germaniei, cu 2,4 milioane de locuitori și 170 de națiuni. Cheia succesului în Mannheim a fost parteneriatul public privat, în care participația o reprezintă 49% municipalitatea și 51% companiile. „Ne-am transformat dintr-un oraș industrial într-unul pentru oameni. Acum 20 de ani am înființat acest parteneriat cu mediul privat care a funcționat foarte bine”, a explicat ea. În ultimii doi ani, parteneriatul a fost extins și în zona de turism-cultură, prin înființarea societății „Visit Mannheim”, care promovează obiectivele turistice. Totodată au apărut evenimente ca „Orașul verde la marginea râului”, numeroase festivaluri de inovație, de muzică, expoziții de grădinărit și horticultură. 
La rândul său, Hilmar von Lojewski, consilier municipal al Asociației Germane a Orașelor, cea mai mare asociație a orașelor din Germania, reunind 4300 de orașe și localități și 52 milioane de locuitori, a vorbit despre provocările actuale ale orașelor germane: pandemia, probleme economice și sociale, globalizarea cu efectele ei asupra competitivității și a piețelor proprietății, migrația, schimbările climatice și tranziția energetică, dinamica demografică, disparitățile sociale dintre orașe, dintre zonele urbane și rurale, venituri inegale și schimbătoare, criza energiei și războiul din Ucraina etc. Pentru toate acestea abordarea este una integrată, care folosește avantajele orașului cum ar fi densitatea, distanțele scurte, dinamismul, competitivitatea, centrele culturale, educația, infrastructura tehnică, universitățile și cercetarea, sportul, patrimoniul sau un nou mod de a construi locuințe care să respecte spațiul verde.  
Un alt invitat, arhitectul danez David Sim și autor al cărții „Soft City”, a prezentat viziunea sa futuristă de oraș „soft”, un oraș în care oamenii sunt mai conectați prin oferirea mai multor spații verzi, locuri de joacă pentru copii sau chiar transformarea spațiilor comune dintre blocuri într-un fel de grădini urbane în care vecinii să se poată întâlni. Pe lângă infrastructura pietonală și de ciclism, acest oraș ar avea trafic decongestionat, ceea ce ar acorda oamenilor mai mult timp pentru ei înșiși. Oportunitățile de petrecere a timpului liber sunt și ele variate: „Poți avea senzația de vacanță și atunci când ești în oraș. Frumusețea vieții urbane constă în conectarea oamenilor. Conectivitatea cu natura ne face mai sănătoși”, a explicat el. 
Dezbaterea pe tema calității vieții și cum se poate atinge acest obiectiv prin implicarea tuturor actorilor relevanți: administrație publică, mediu privat și societate civilă, precum și exemple despre ce s-a făcut până acum în câteva orașe din țară a încheiat ediția a 11-a a conferinței Cities of Tomorrow. La discuții au participat vice-primarul orașului Brașov, Flavia Boghiu, directorul de dezvoltare al Nhood România, Ruxandra Dragomir, directorul comercial VGP România, Dana Bordei și Marius Perșenea, Chief Operating Officer, Iulius. 
Mesajul întregului eveniment Cities of Tomorrow a fost că fiecare din noi poate contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață în orașe, prin aplicarea unor mici schimbări pentru a avea orașele în care dorim să trăim.
 
Cities of Tomorrow este un eveniment anual, de referință al AHK România, dedicat dezvoltării urbane și regionale. Scopul său este să încurajeze dezvoltarea durabilă a țării, să promoveze măsuri pentru creșterea competitivității și atractivității României pentru noi investiții. Întregul eveniment este o platformă pentru schimburi idei, concepte și bune practici între sectorul public și cel privat, care mai apoi se pot transforma în proiecte și parteneriate, cu acțiuni și rezultate concrete. 
 
În foyerul hotelului Crowne Plaza a fost organizat un Marketplace, unde sponsorii evenimentului: BASF, Delgaz Grid, E.ON, FEPRA, Siemens Healthineers, Hotspot, Iulius, nhood, Bosch România, Horvath, RETIM, SNRB și-au prezentat soluțiile și tehnologiile destinate modernizării și eficientizării orașelor și regiunilor.
 
Despre AHK România
AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane. Înființată în 2002, AHK numără circa 580 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană.
De la 1 ianuarie 2020, în cadrul AHK România funcționează și Centrul de competență pentru Republica Moldova. Dorim astfel să intensificăm relațiile de afaceri între companii din România, Republica Moldova și Germania și să contribuim semnificativ la dezvoltarea economică a Republicii Moldova.
 
Laitmotivul anului 2023 pentru AHK România: Strengthening Partnerships – Turn Challenges into Opportunities
Parteneriatele puternice reprezintă fundamentul pentru a face față provocărilor actuale și viitoare. Gândirea și acțiunile îndreptate către formarea de parteneriate între companii, mediul politic, societate și educație sunt mai importante ca niciodată. În acest context, am ales pentru acest an ca laitmotiv „Strengthening Partnerships”. În cadrul parteneriatelor, însoțim transformarea în modele de afaceri durabile și sprijinim în mod activ investițiile în educație, sănătate, știință și noi tehnologii. Pentru a atinge aceste obiective ambițioase, trebuie să colaborăm mai strâns ca niciodată și să gândim în aceeași direcție. În cadrul unor Strengthened Partnerships transformăm Challenges into Opportunities!
       
   Ruxandra Dumitrescu              Premiantii concursului                                        


  La masa dezbaterii

 
Nicolina Garici

Range Rover Sport cel mai nou şi performant model a fost lansat şi în România


 După lansarea mondială, care a avut loc la New York, Premium Auto, Importatorul Oficial Jaguar Land Rover pentru România, a lansat  noul model Range Rover Sport la hotel Pullman din Capitala  in prezenta ambasadorului Marii Britanii la Bucuresti, Martin Harris.
Cel mai recent model Land Rover reprezintă reuşita supremă în categoria SUV-urilor premium.
Dezvoltat simultan cu mult apreciatul model All-New Range Rover, Noul Range Rover Sport oferă cea mai bună dinamică on-road de până acum, aceasta fiind dublată de o capacitate de adaptare la toate tipurile de teren, la cele mai înalte standarde. Noul model oferă clienţilor nu doar un exterior mai robust şi mai puternic, ci şi un interior mai luxos şi mai flexibil, fiind prevăzut cu opţiunea de suplimentare a scaunelor, 5+2 locuri. Noua generatie a Range Rover Sport are o arhitectura din aluminiu ceea ce a contribuit la reduceri majore  de greutate. Suspensia din aluminiu şi elementele tehnologice inovatoare ale şasiului fac ca noua arhitectură a celui mai recent model Range Rover Sport să fie mai uşoară cu până la 420 Kg. Acest lucru modifică dinamica vehiculului, permiţându-i să îmbine cu succes o manevrabilitate excelentă cu un confort excepţional, oferind un mix unic de lux şi dinamism şi o experienţă de condus completă, reducând, în acelaşi timp, emisiile de CO2 la 194g/Km.
Noul model  Sport este cu 62 mm mai lung decat cel  vechi, ajungand la 4.850 mm lungime. Masina poate fi comandata cu roti de 19, 20, 21 si chiar 22 inch. Sunt patru tipuri de motorizari pentru Range Rover Sport : două motorizări supraalimentate, pe benzină (V8, 5.0l S/C, 510CP şi noul V6 3.0l S/C, 340CP) şi două motorizări diesel (TDV6, 3.0l 258CP si SDV6, 292CP).  Opţiunile de motorizări se vor diversifica în a doua parte a anului 2013, prin introducerea unei versiuni diesel cu performanţe deosebite, SDV8 4.4l, 339CP. Va fi disponibil si un  motor diesel hybrid, inovator şi extrem de eficient, începând cu anul 2014.
Preţul de pornire al noului model Range Rover Sport este de 50.900 EUR + TVA, iar livrările către clienţi vor începe în luna septembrie. 

Noul Range Rover Sport 


reporter nicolina garici



 
 


Rusia împrumută Ucraina cu 15 miliarde de dolari


Rusia va împrumuta Ucrainei 15 miliarde de dolari prin achiziţii de obligaţiuni emise de Ministerul Finanţelor de la Kiev, în 2013 şi 2014, şi va reduce preţul gazelor cu o treime, a anunţat marţi preşedintele rus Vladimir Putin, după o întâlnire la Moscova cu omologul său Viktor Ianukovici, relatează AFP. 
Putin a arătat că Rusia a acceptat să micşoreze cu o treime preţul gazelor pe care le exportă în Ucraina. Acestea vor costa 268,5 dolari 1.000 de metri cubi faţă de peste 400 de dolari în prezent. La un import de circa 26 de miliarde de metri cub de gaze din Rusia, economiile realizate de Ucraina se vor cifra anul viitor la aproape 3,5 miliarde euro. 
Putin a arătat, de asemenea, că problema aderării Ucrainei la Uniunea Vamală condusă de Moscova, de care se temea opoziţia proeuropeană de la Kiev, nu a fost discutată în cadrul acestor negocieri. 
"Aş vrea să asigur pe toată lumea că nu am discutat astăzi despre aderarea Ucrainei la Uniunea Vamală", a declarat Putin. 
Anunţul a fost făcut în condiţiile în care opozanţii preşedintelui Ianukovici, care demonstrează de patru săptămâni, îl acuză că vrea să vândă Rusiei ţara aflată în pragul falimentului. 
"Ţinând cont de problemele economiei ucrainene, guvernul rus a decis să plaseze o parte din rezerve în titluri guvernamentale ale Ucrainei, în valoare de 15 miliarde de dolari", a spus Putin. "Acest demers nu este legat de nicio condiţie, de nicio creştere sau scădere, de nicio îngheţare a avantajelor sociale, pensiilor, burselor sau cheltuielilor", a adăugat el, făcând aluzie la condiţiile impuse de Fondul Monetar Internaţional (FMI) în vederea acordării unui împrumut Kievului. 
FMI, cu care Ucraina negociază de mai mulţi ani, cere autorităţilor de la Kiev reforme care includ majorarea preţului gazelor. 
Ministrul rus de Finanţe Anton Siluanov a precizat că Rusia va investi imediat în obligaţiunile ucrainene, în 2013 şi 2014. 
Putin a precizat că, deşi nu s-a discutat despre intrarea Ucrainei în Uniunea Vamală, cele două părţi au încheiat un acord care prevede eliminarea unor bariere comerciale, până la sfârşitul anului viitor. 
La începutul întâlnirii cu Putin, Ianukovici a pledat pentru un parteneriat strategic cu Rusia, care să scoată Ucraina din criza declanşată de renunţarea la semnarea acordului de asociere cu Uniunea Europeană, aflat în pregătire de trei ani, dar care este criticat de Moscova. Eşecul negocierilor cu UE a declanşat la sfârşitul lunii noiembrie demonstraţii de o amploare nemaiîntâlnită în Ucraina după revoluţia portocalie din 2004. La Kiev, opoziţia, care a mobilizat duminică 300.000 de manifestanţi, a făcut apel pentru organizarea unui nou protest. 
Unul dintre liderii opoziţiei, boxerul Vitali Klitchko, a anunţat că pune capăt carierei sportive pentru a candida la preşedinţie, el cerând alegeri prezidenţiale anticipate. 
Înainte de întâlnirea Ianukovici-Putin, un alt lider al opoziţiei, Arseni Iaţeniuk, l-a avertizat pe preşedintele ucrainean faţă de orice iniţiativă de intrare a ţării în Uniunea Vamală condusă de Moscova. 
Din cauza blocajului politic din Ucraina, comisarul european pentru Extindere, Stefan Fuele, a anunţat duminică suspendarea discuţiilor pentru acordul de asociere. 
Miniştrii europeni de Externe au încercat luni să îl asigure pe omologul lor rus Serghei Lavrov că o eventuală asociere a Ucrainei cu UE nu va avea un impact negativ asupra Rusiei.

Vocea cetățenilor și a mediului de afaceri ar trebui să se facă mai bine auzită în procesul de luare a deciziilor de la Bruxelles




Imagine de la dezbatere

Comunicat de presa
București, 14.05.2024

Oprtunitati de afaceri
Membrii români în PE: Vocea mediului de afaceri ar trebui să fie mai puternică la Bruxelles

Vocea cetățenilor și a mediului de afaceri ar trebui să se facă mai bine auzită în procesul de luare a deciziilor de la Bruxelles, au susținut deputații europeni Victor Negrescu, din partea Grupului Alianței Progresiste a Socialiștilor și Democraților din Parlamentul European și Sigfried Mureșan, vicepreședinte al Grupului Partidului Popular European, în cadrul unei dezbateri pe tema „Alegeri 2024 – Oportunități pentru business-ul din România”, organizate luni de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană. La masa rotundă moderată de directorul general al AHK România, Sebastian Metz, au mai participat deputatul USR, Ilie-Dan Barna, primarul sectorului șase, Ciprian Ciucu, primarul municipiului Brașov, Allen Coliban și primarul municipiul Buzău, Constantin Toma.
„Suntem al șaselea stat ca pondere în procesul decizional european și trebuie să ne comportam cu maturitate și să participăm mai activ la luarea deciziilor la nivel european. Deja o facem pe anumite teme, dar trebuie să reușim să implicăm și societatea românească, în special comunitatea de afaceri, în modul în care discutăm teme europene, să vorbim cu angajații și angajatorii, să creăm mecanisme permanente de consultare, respectând noile criterii de transparență de la nivelul instituțiilor europene”, a spus Victor Negrescu.
În mecanismul complex de luare a deciziilor din Parlamentul European, soluția consensului diplomatic este cea care face „o voce să fie auzită”, a arătat deputatul Sigfried Mureșan. El a explicat că la finalul unei dezbateri sunt acceptate soluțiile care reușesc să convingă că „sunt bune pentru țara ta, dar că sunt acceptabile și pentru celelalte”. Referitor la viitorul Pactului Verde European (Green Deal), el nu crede că se va renunța complet la el, dar că „vocea fermierilor trebuie să fie mult mai bine auzită, iar companiilor nu ar trebui să li se spună în detaliu cum să atingă țintele de reducere a poluării”. Obiectivele generale de mediu trebuie menținute, dar fără indicații la nivel de micro-management, a explicat el.
O temă importantă pentru mediul de afaceri din România, educația, a fost de asemenea abordată, în contextul în care companiile se confruntă cu lipsa de personal calificat. Deputatul Victor Negrescu a spus că Parlamentul European le-a recomandat statelor membre să aloce educației 10% din PNRR, pentru a crea centre de competență pentru formare profesională, cu implicarea mediului de afaceri, dar și pentru a lua măsuri de reducere a abandonului școlar.
Alte teme care vor avea prioritate în viitorul PE vor fi legate de securitate și investiții în securitate, competitivitate economică, cu componentele ei de cercetare și inovare, tranziția către energie verde, extinderea, prin integrarea treptată a Republicii Moldova și Ucrainei, inclusiv în piața unică.
Dat fiind contextul geopolitic, marcat de războiul din Ucraina, politicienii români au fost de acord că subiectul securității va rămâne sus pe agenda europeană. Totuși, acest lucru nu ar trebui să modifice elementul definitoriu al Uniunii Europene, supremația legii (rule of law): „În momentul în care preocuparea societății s-a mutat pe zona de securitate, de război, derapajele de la „rule of law” sunt privite cu ochii în altă parte. Cât de mult sacrificăm din construcția europeană în spiritul acestei solidarități ? Ce ajungem să apărăm: doar supraviețuirea în sine ?”, a subliniat deputatul Dan Barna.
El a adăugat că este foarte important cum va arăta viitoarea majoritate din PE. „Dacă ponderea din zona populist-extremistă va avea o voce consistentă în viitorul PE, lucrurile vor deveni mai complicate. Contează să reușim să menținem majoritatea așa cum este ea acum. Altfel, ce discutam noi aici se schimba”, a spus el.
La nivel național și local, primarii orașelor Buzău, Brașov și cel al sectorului 6 al capitalei au exprimat prioritățile localităților pe care le reprezintă. Astfel, pentru București, a fost menționată problema calității aerului, cauzată de poluarea provocată de mașini. „Exista foarte multe mașini in București, peste 180.000 înregistrate numai în sectorul 6, plus cele din județele limitrofe. România nu va scăpa de infringement pe calitatea aerului, iar mare sursa de poluare o reprezintă mașinile care parchează pe ceea ce era înainte spațiu verde”, a afirmat Ciprian Ciucu. El a explicat că nu se pot lua măsuri la nivel național pentru a stopa intrările de mașini vechi din afara țării, din cauza reglementărilor din piața unică. Instrumentele pe care un primar le are este construirea de parcări, adică de a betona grădinile blocurilor, măsură care afectează viața la nivel local. „Străzile noastre sunt invadate de aceste mașini, pentru care Guvernul nu are un răspuns. E o problemă stresantă, presantă, poate găsim o soluție la nivel european. Trebuie să ai o autonomie în cazuri legate de sănătatea populației”, a explicat el.
La rândul lui, primarul orașului Buzău a afirmat că mediul este o prioritate și pentru orașul său și a menționat în context construirea a patru parcuri și a unei păduri-parc de 200 de hectare. El a subliniat însă că pentru a fi competitivă, administrația trebuie reformată. „În condițiile în care 36% din veniturile țării se duc pe salarii, trebuie să reducem cheltuielile de funcționare ale statului”, a spus el, adăugând că rolul mediului privat în dezvoltarea țării este esențial. „95% din banii care se strâng la Primăria Buzău vin de la firme”, a arătat Constantin Toma.
Oraș turistic, dar și industrial, Brașovul va rămâne un loc deschis investițiilor, a promis primarul Brașovului, Allen Coliban. El a adăugat că cei mai mulți investitori din Brașov sunt cei germani. Deși a beneficiat de o transformare pozitivă în ultimii ani, municipiul are nevoie totuși de un plan de dezvoltare strategică. Acesta trebuie să includă locuri de muncă atractive pentru absolvenții bine pregătiți, calitatea bună a aerului, transport verde, inclusiv piste de bicicletă, investiții în educație, prin înzestrarea elevilor cu competențe digitale, orientate spre angajabilitate și susținerea învățământului dual. „Dorim să ne orientăm spre tehnologii noi, verzi, pe componente si tehnologie înaltă. Mergem la târguri de investiții din străinătate, împreuna cu AHK, să arătam ce are comunitatea noastră de oferit”, a mai spus primarul Coliban.
Punctele de vedere ale participanților la dezbatere au reprezentat și un răspuns la întrebarea generală lansată de președintele AHK România, Andreas Lier: „Europa își pierde din competitivitate în raport cu alte continente. Cum putem face față mai bine acestei situații, în condițiile în care doar o economie competitivă poate garanta prosperitatea?”
 
Despre Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)
AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane. Înființată în 2002, AHK numără peste 630 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. De la 1 ianuarie 2020, în cadrul AHK România funcționează și Centrul de competență pentru Republica Moldova. Dorim astfel să intensificăm relațiile de afaceri între companii din România, Republica Moldova și Germania și să contribuim semnificativ la dezvoltarea economică a Republicii Moldova.
 
Laitmotivul AHK 2024: Innovation Drives the Future
Inovația este forța motrice a progresului. Ea ne schimbă viața și ne modelează viitorul, oferind soluții pentru provocările locale și globale. Inovație înseamnă creștere economică și creșterea nivelului de trai - dar și tehnologii de ultimă generație, transformare și adaptare la situații noi. De aceea dedicăm acest an temei „Innovation Drives the Future”. AHK România joacă deja un rol central în promovarea inovării în cadrul comunității de afaceri româno-germane, prin susținerea activă a cooperării în diferite domenii inovatoare, precum și a politicilor economice orientate către inovare.
 
Contact pentru presă  SORINA  BUZATU                
PR Specialist
Tel.: +40 21 207 91 22
E-Mail: buzatu.sorina@ahkrumaenien.ro
Homepage | Facebook| LinkedIn | YouTube

Fundația Special Olympics din România,Special Olympics Elveția, Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport București și Universitatea din Lausanne relanseaza în RomâniaActivitatile Fizice Adaptate, ca instrument de incluziune Sociala


Fundația Special Olympics din România în parteneriat cu Special Olympics Elveția, Universitatea   Națională de Educație Fizică și Sport București și Universitatea din Lausanne,anunță demararea programului Activitățile Fizice Adaptate, ca instrument de incluziune Socială. Proiectul  își propune să asigure transferul de expertiză elvețiană privind Activitațile Fizice Adaptate [AFA], ca instrument  de incluziune socială, către specialiști din universități, școli speciale, instituții și organizații neguvernamentale din România, derulându-se pe o perioadă de 18 luni informeaza un comunicat de presa.
În cadrul proiectului va fi elaborat un set integrat de materiale de training (ghiduri, studii de caz, materiale multimedia, broșuri) și se vor constitui Centre de Resurse Specializate privind AFA în 5 Universități din țară.Astfel, la finalul proiectului, va exista o rețea națională de centre specializate AFA, conectată în cadrul unui parteneriat pe termen lung la un canal privilegiat de comunicare și actualizare a informațiilor privind expertiza și noutățile din domeniu cuUniversitatea din Lausanne/Elvetia.Cele 5 centre universitare implicate sunt:
Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport București
UniversitateaBabeș-Bolyai Cluj-Napoca
Universitatea Alexandru IoanCuza Iași
Universitatea de Vest Timisoara
Universitateadin Pitești 
Grupul-țintă al sesiunilor de formare derulate în proiect este constituit din: 10 cadre didactice universitare din facultațile de sport ale celor 5 universități, 200 de studenți ai acelorași facultăți, 100 de profesori de educație fizică din învațamântul special, 100 de specialiști din instituții publice și ONG-uri care lucrează cu persoane cu dizabilități. 
Activitațile principale ale proiectului constau în:
- vizită de studiu la organizații/instituții dinElveția cu experiență în AFA;
- seminarii de informare pentru viitori specialiști în lucrul cu persoane cu dizabilități;
- elaborarea unui set de instrumente de lucru în AFA;
- stabilirea cadrului organizațional și funcțional al rețelei de Centre de Resurse Specializate în AFA;
- crearea unui website menit să promoveze AFA,resursă nerestricționată pentru cei interesați.
"Programele acestei organizatii, derulate in parteneriat cu mediul academic sunt extrem de utile, din perspectiva formarii specialistilor care au ca misiune, cresterea calitatii vietii persoanelor cu dizabilitati.  pentru ca sunt oameni cu adevarat speciali “ a declarat la conferinta de presa Andreea Raducan, multiplă campioană olimpică, mondială și europeană la gimnastică artistică, susținătoare a mișcării Special Olympics. 
Sprijinul financiar oferit prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român este de până la 98.295 CHF, contribuția Fundației Special Olympics din România fiind de 12.430 CHF.
xxxxx
Fundaţia Special Olympics din România a fost înfiinţată în noiembrie 2003, ca parte integrantă a mişcării sportive internaţionale Special Olympics. Special Olympics contribuie la integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale, încurajând comunicarea prin sport. Special Olympics oferă persoanelor cu nevoi speciale şansa de a-şi descoperi şi dezvolta potenţialul şi calităţile sportive prin intermediul programelor de pregătire şi al evenimentelor competitionale. Astfel, sportivii Special Olympics au ocazia de a deveni membri activi ai familiei şi ai comunităţii din care fac parte. Special Olympics constituie o experienţă care insuflă energie, sănătate, încredere în sine şi bucuria de a trăi.
 


 
 
 

Timișoreana redevine sponsor al Echipei Naționale de Fotbal a României


Imagini pentru Poze cu berea Timisoreana care sponsorizeaza echipa de fotbal
Timișoreana a încheiat un nou parteneriat cu Federația Română de Fotbal, devenind sponsor al Echipei Naționale de Fotbal a României. În acest fel, Timișoreana, cea mai iubită bere din România și berea românească cu cea mai îndelungată tradiție merge mai departe și continuă să-și întărească susținerea,arătând că îi pasă de fotbalul românesc,informeaza un comunicat de presa
„Prin acest nou parteneriat cu FRF, pentru susținerea Echipei Naționale de Fotbal a României, continuăm să scriem povestea Timișoreana alături de fotbalul românesc.Am revenit ca sponsor al Echipei Naționale de Fotbalîntrucât ne pasă să ducem mai departe tradiția fotbalului românesc, pasiunea și dedicarea din acest sport, dar cu un sentiment viu de mândrie națională. 2019 este un an de referință pentru Timișoreana. Suntem onorați și mândri să putem spune că în acest an, Timișoreana devine un susținător și mai puternic al fotbalului din România devenind: Sponsor Oficial al Echipei Naținale de Fotbal a României, Sponsor Oficial al Echipei Naționale de Tineret U21 și continuâd susținerea competiției Cupa României care are o tradiție îndelungată. Și pentru că fotbalul nu ar exista fără oamenii cărora le pasă: jucătorii din teren, suporterii din tribune, dar și toți românii care sunt cu inima alături de natională, vom lansa în curând o campanie națională care le este dedicată. Ne dorim să arătăm românilor că, atât timp cât ne pasă, putem schimba lucrurile în bine”, a declarat Dragoș Constantinescu, Președinte, Ursus Breweries. 
Suporter de tradiție al fotbalului românesc încă din anul 2006, Timișoreana a anunțat anul trecut că își continuă parteneriatul cu Federația Română de Fotbal, în calitate de Sponsor Oficial al Cupei României. Recent, Timișoreana a devenit si sponsor al Echipei Naționale de Tineret U21, devenind astfel deținătoarea unora dintre cele mai importante parteneriate din fotbal.
 
Sunt foarte bucuros că un partener de tradiție al fotbalului românesc și un brand autohton cu o reputație deosebită se alătură echipei naționale. Timișoreana înțelege fotbalul și suporterii, împărtășeșe valorile pe care le promovează Federația Română de Fotbal, astfel că relația noastră este una specială. Suportul acordat Cupei României, apoi echipei naționale U21, se completează astăzi prin transformarea în sponsor oficial al echipei naționale de seniori. Ne putem califica împreună la Euro 2020 și le putem oferi românilor satisfacția de a trăi un Campionat European la noi acasă, la București”,a declarat Răzvan Burleanu, Președinte Federația Română de Fotbal.
 "Timișoreana este un partener cu o tradiție îndelungată și o istorie bogată alături de fotbalul românesc, iar faptul că a redevenit sponsor al echipei naționale ne bucură foarte mult. Fotbalul  înseamnă pasiune și stim că acest sentiment este trăit deopotrivă de jucători, cât și de suporteri",a spus Cosmin Contra, selecționerul Echipei Naționale de Fotbal a României. 
"Ne bucurăm să vedem susținerea pe care Timișoreana o acord[ fotbalului românesc de ani de zile, iar susținerea echipei de tineret arată încrederea Timișoreana în viitorul fotbalului românesc. Un motiv în plus să ne dorim să îi facem pe români mândri",a completat de selecționerul U21, Mirel Rădoi. 
Timișoreana a susținut continuu fotbalul românesc. La inceputul acestui an a lansat campania “Pentru fotbal adevărat”dedicată adevăraților eroi din fotbal: cei care-l joacă cu pasiune și dedicare, pe stadion sau chiar în spatele blocului. La aceasta campanie s-au alaturat legendele fotbalului românesc, Cristian Chivu, Adrian Ilie și Bogdan Lobonț care au inspirat dintotdeauna prin pasiune, perseverenta, dedicare si spirit de sacrificiu.Iar in anii precedenti,a desfășurat o serie de campanii care au rămas în mintea și inima suporterilor români: „Meciul de Legenda” (cu editiile din 2010, 2014 si 2015),Drumul Mingii” (2011), dar și prima finală de „Cupa Romaniei” jucată pe Arena Națională (2012), toate strâns legate de susținerea Cupei României Timișoreana.
 
XXXXX
Despre Timişoreana
Fabricată încă de la 1718, berea Timișoreana aduce cu sine experiența şi tradiția maeștrilor berari ce şi-au lăsat amprenta peste ani. Timișoreana s-a născut în cea mai veche fabrică de bere din România, fiind atestată printr-un act petiţionar al magistratului oraşului Timişoara, care datează din 1 ianuarie 1718.
De-a lungul timpului, gustul său inconfundabil a fost recunoscut de specialişti - distincţii foarte vechi atestă acest lucru: bronz la expoziţia din Budapesta (1855), argint la expoziţia din Timişoara (1891) sau Grand Prix-ul expoziţiei din 1908.
În ultimii ani, Timişoreana a fost premiată cu aur şi distincţia Champion Lager Trophy în 2007 şi cu argint în 2008 la Australian International Beer Awards, al 2-lea concurs caimportanţă din lumea berii, iar la World Beer Championship în Statele Unite, a primit medaliile de argint (2007 şi 2008).
 
Despre Ursus Breweries 
Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș,  Peroni Nastro Azzurro, Asahi Super Dry, Pilsner Urquell, Grolsch, St. Stefanus, Meantime, Azuga Nepasteurizată, Stejar, marca de cidru Kingswood si B-Life Botanicals. Pentru mai multe informații despre Ursus Breweries și programele sale, vă rugăm să vizitați: www.ursus-breweries.ro și www.desprealcool.ro.
 

10.000 de alergători vin la OMV Petrom Bucharest HALF MARATHON pe 7-8 mai.


10.000 de alergători vin la OMV Petrom Bucharest HALF MARATHON pe 7-8 mai.

 Weekendul acesta, pe 7-8 mai, Bucureștiul găzduiește OMV Petrom Bucharest HALF MARATHON. Evenimentul reunește mai multe curse de alergare, de 2,5, 10, ștafetă (6.5 km + 7 km + 7.6 km) și 21 km. Cea de-a 11-a ediție va avea startul în Piața Constituției. Evenimentul revine la data tradițională, al doilea weekend din mai. De asemenea, după (aproape) trei ani, se va relua Cursa Copiilor.
Sâmbătă, 7 mai, vor avea loc cursele necompetitive, de la ora 09.00 iau startul alergătorii pentru Cursa Populară (2,5 km) și de la ora 10.30 începe Cursa Copiilor pe categorii de vârste 0-5 ani, 6-7 ani, 8-9 ani, 10-12 ani. Duminică, 8 mai, va fi un singur start, de la 09.00 pentru cursele competitive semimaraton, semimaraton ștafetă (echipe de câte trei membri), 10 km individual și fotolii rulante.
Bucharest RUNNING CLUB, organizatorul evenimentului, anunță câteva informații importante pentru toți participanții:

  • Sunt așteptați 10.000 de alergători la OMV Petrom Bucharest HALF MARATHON;
  • Alergătorii cu vârste cuprinse între 0-18 ani au înscrierile gratuite;
  • Traseele curselor de sâmbătă au ca puncte de start și sosire Piața Constituției și se desfașoară pe Bd. Unirii până la Piața Unirii;
  • Traseele curselor de duminică au ca puncte de plecare Bd. Libertății (în dreptul Parcului Izvor) și sosire în Piata Constituției și vor parcurge bulevardele din centrul și nordul Bucureștiului (Calea Buzești, Piața Victoriei, Șoseaua Kisseleff, Calea Victoriei, Bd. Unirii, Bd. Decebal, Bd. Basarabia);
  • Înscrierile online sunt deschise până vineri, 6 mai - pentru cursele de sâmbătă și până sâmbătă, 7 mai - pentru cursele de duminică;
  • Înscrieri vor fi disponibile și în cadrul SportExpo, în limita locurilor disponibile, în Piața Constituției, începând de joi, 5 mai;
  • Kiturile de concurs pot fi ridicate în cadrul SportExpo, în Piața Constituției, începând de joi, 5 mai, ora 12.00;
  • Semimaratonul București OMV Petrom va găzdui, din nou, Campionatul National de Semimaraton, aflat in organizarea Federației Române de Atletism;
  • Cursa de semimaraton este criteriu de calificare pentru Campionatul Mondial de Semimaraton (noiembrie, Yangzhou, China);

              N Garici

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 



DHL Carpathian Marathon,2019 la a 10-a editie


Imagini pentru poze dhl carpathian marathon 2019 de la conferinta de presa

Bucureşti, 16 mai: DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG a ajuns la ediție aniversară în 2019, iar numeroși susținători, sportivi și persoane publice, au decis să fie alături de evenimentul care oferă șansa unei aventuri de 10, în inima Carpaților. Aceștia susțin, astfel, și cauza sportivilor paralimpici români în drumul spre Jocurile Paralimpice de la Tokyo, din 2020. 
Participanții își vor da întâlnire la linia de start pe 22 iunie, în inima uneia dintre ultimele regiuni sălbatice din Europa, munții Carpați, la Cheile Grădiștei Resort Fundata, un Race Village de nivel olimpic.
Pasionați de alergare, profesioniști sau amatori, iubitorii de sport și de natură sunt așteptațipe 22 iunie, la Cheile Grădiștei Fundata, să se alinieze la start la una dintre probele de Maraton, Semimaraton sau Ștafetă.Cei mici, cu vârsta între 5 și 13 ani, se pot înscrie la Crosul Copiilor. DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG susține sportul și dezvoltarea armonioasă a copiilor și a tinerilor, așa încât oferă înscriere gratuită tuturor participanților sub 18 ani!
Sportivi de top, campioni iubiți în întreaga lume, persoane publice și bloggeri, adepți ai unui stil de viață echilibrat și sănătos, s-au alăturat comunității DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG. Printre ei, se numără: Constantina Diță, Andreea Răducan, Gabriela Szabo, Monica Roșu, Dragoș Bucurenci, Mihai Morar, Andreea Berecleanu, Sonia Argint Ionescu,Carmen Negoiță, NicolleStănese, Chef Simona Pope, Dr. Șerban Damian, Ellie White, Eli Roman,  Florentina Oprișși Cristian Șimonca (bloguluotrava.ro). O parte dintre ei vor fi alături de noi la linia de start, pe 22 iunie, iar mesajul lor este comun: Oferă-ți șansa unei aventuri de 10 și dă mai departe binele!Toți participanții vor alerga și anul acesta pentru sportivii paralimpici români, scopul fiind de a strânge o sumă cât mai mare, pe care să o donăm Comitetului Național Paralimpic.  
”Aniversăm anul acesta 10 ediții de experiențe memorabile, de timp petrecut în natură, prin mișcare, adrenalină și o multitudine de fapte bune, alături de o comunitate frumoasă de alergători! Despre asta este DHL Carpathian Marathon și mă bucur nespus să văd evoluția acestui eveniment în timp. Participanții rezonează cu noi și, pe lângă pasiunea de a alerga, de a explora și de a cuceri munții, ei sunt motivați să ajute cauza socială pe care o susținem la fiecare ediție a DHL Carpathian Marathon. Mă bucur să spun că vom continua tradiția și vom fi din nou alături de Comitetul Național Paralimpic, investind în sportivii noștri paralimpici, astfel încât să ne reprezinte cât mai bine la Jocurile Paralimpice de la Tokyo, 2020. Eu știu ce voi face pe 22 iunie, sper că și voi! Ne vedem la linia de start!”, a declarat la conferinta de presa, Daniel Kearvell, Managing Director al DHL Express România.
Constantina Diță, singura campioană olimpică la maraton a României, va participa și în acest an la eveniment:
“Sunt foarte încântată să fiu din nou alături de DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG, la o ediție cu totul specială, aniversară! Îmi place foarte mult să alerg pe trasee montane și îmi doresc ca pe 22 iunie să pot alerga la proba de semimaraton. Apreciez foarte mult cauza pe care DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG continuă să o susțină. Sportivii paralimpici români chiar au nevoie de tot sprijinul nostru! Ei merită să țintească cât mai sus și noi să le oferim puterea și șansa de a-și urma visurile”, a precizat Dita
”Mă alătur cu drag, și la ediția din acest an, unui eveniment de care mă leagă multe amintiri frumoase. DHL Carpathian Marathon powered by MPG e mai mult decât o cursă de alergare, e șansa de a te bucura de Carpații României, de a cunoaște iubitori ai acestui sport, de a trăi adrenalina pură și de a contribui la visul sportivilor paralimpici români, cauza socială aevenimentului. Susțin cu bucurie un astfel de eveniment, care îndeamnă la sport și la fapte bune!”, a declarat Gabriela Szabo.
“E primul maraton la care mă înscriu. Nu fac mișcare pentru a participa la competiții. Fac mișcare pentru a fi în competiție cu mine însumi. Cred ca asta e esența DHL Carpathian Marathon powered by MPG. Să câștigi competiția cu limitele tale. Și cel mai bun exemplu pentru depășirea limitelor îl oferă chiar cei pentru care alergăm: sportivii paralimpici”, a precizat Mihai Morar. 
“De multe ori sunt întrebat „de cealerg”.  Răspunsul meu este că alerg pentrucă,pe lângă sănătate și limpezimea minții, alergatulîmiaducebucurie. E deopotrivă o formă de meditațieșimodul meu de a-mi demonstracăsingurelenoastrelimite sunt cele din mintea noastră. Fiecare alergare e o recompensă în sine și reușește de fiecare dată să-mi aducă zâmbetul pe buze.Mă bucur enorm să alerg din nou proba de 21 de km la DHL Carpathian Marathon powered by MPG. Este o aventură incredibilă să alergi pe unul dintre cele ma ifrumoase trasee montane ale României, alături de oameni extraordinari pe care îi uneștea acea pasiune pentru performanță, iar faptul că efortul meu îi va ajuta pe sportivii paralimpici români îmi dă o motivație în plus pentru a mă auto-depăși. Sper să ne adunăm cât mai mulți pe 22 iunie la linia de start din Cheile Grădiștei, Fundata!”, a declarat Dragoș Bucurenci.
DHL Carpathian Marathon powered by MPG a ajuns în 2019 la ediție aniversară  cu numărul 10! Sportivi de top, campioni iubiți în întreaga lume, persoane publice și bloggeri, adepți ai unui stil de viață echilibrat și sănătos, s-au alăturat comunității DHL Carpathian Marathon powered by MPG. Printre ei, se numără: Constantina Diță, Andreea Răducan, Gabriela Szabo, Monica Roșu, Dragoș Bucurenci, Mihai Morar, Andreea Berecleanu, Sonia Argint Ionescu, Carmen Negoiță, Nicolle Stănese, Chef Simona Pope, Dr. Șerban Damian, Ellie White, Eli Roman,  Florentina Opriș și Cristian Șimonca (bloguluotrava.ro).
O parte dintre ei vor fi alături de noi la linia de start, pe 22 iunie, iar mesajul lor este comun: Oferă-ți șansa unei aventuri de 10 și dă mai departe binele! Toți participanții vor alerga și anul acesta pentru sportivii paralimpici români, scopul fiind de a strânge o sumă cât mai mare, pe care să o donăm Comitetului Național Paralimpic. 

Imagini pentru poze dhl carpathian marathon 2019 de la conferinta de presa

Evenimentul susține sportul și dezvoltarea armonioasă a copiilor și a tinerilor, mișcarea fiind un factor esențial pentru un stil de viață sănătos. Astfel, toți participanții sub 18 ani se pot înscrie gratuit în concurs! Aceștia au oportunitatea de a participa fie la proba de Semimaraton, fie la Ștafetă, fie la cursele dedicate copiilor. Vârsta minimă pentru înregistrarea în cursele disponibile este de 14 ani pentru Ștafetă, 16 ani pentru Semimaraton și 19 ani pentru Maraton. La cursele pentru copii pot participa toți cei cu vârsta cuprinsă între 5 și 13 ani.
Carpathian Marathon oferă alergătorilor posibilitatea de a concura la trei probe pentru adulţi, maraton (cu 2.000 de metri diferenţă de nivel), semimaraton (cu 1.000 de metri diferenţă de nivel) şi ştafetă 7 km (echipe de 3 sau 6 participanţi) şi trei curse pentru copii, pe distanţele de 250 de metri, 500 de metri şi un kilometru.
Ediția 2019 a DHL Carpathian Marathon este organizată în parteneriat cuMPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă care include organizarea a peste 5.300 de evenimente sportive.
Evenimentul este susținut de sponsorii Generali, Medlife și Barilla și îi are ca suporteri pe Goldnutrition, La Vitta, 4X4, Terapie prin mișcare, Organic India, Easy Plast, Buff România, Recosport, Sunnto și Runningwarehouse. CNN este partener oficial pentru Crosul Copiilor, iar Banca Transilvania se alătură ca sponsor principal al acestei curse. Companiile Polach și Digisign susțin echipele de voluntari care aleargă pentru cauza evenimentului.
Mai mult,sunt implicati in acest eveniment sportiv  Ministerul Tineretului și Sportului, Consiliul Județean Brașov, Parcul Național Piatra Craiului, Romsilva și Fundația Conservation Carpathia pentru suportul și facilitățile oferite evenimentului, dar și Comitetul Național Paralimpic și Ro Club Marathon, în calitate de parteneri și Bucharest International 10K, Brașov Marathon și Maratonul Internațional Brașov, ca evenimente partenere
Înscrierile la DHL Carpathian Marathonpoweredby MPG continuă pe www.maratondhl.ro, secțiunea Înscriere!Până pe 31 mai, puteți beneficia de pachetul Regular, la prețul de 125 lei / participant pentru persoanele fizice și 140 lei / participant pentru companii. După 1 iunie, înscrierea se face contra sumei de 140 lei / participant pentru persoanele fizice și de 160 lei / participant pentru companii. 
Toate detaliile legate de eveniment sunt disponibile pe site-ul www.maratondhl.ro și vă ținem la curent cu toate noutățile pe pagina Facebook DHL Maraton.

reporter- nicolina garici
publicat  16 mai 2019






Noutățile celei de-a 12-a ediții a Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON 2019


Noutățile celei de-a 12-a ediții a Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON 2019
Bucharest RUNNING CLUB anunță că peste 20.000 de participanți din peste 75 de țări vor lua startul la cea de-a 12-a ediție a Raiffeisen Bank Maratonul București, care are loc sâmbătă 12 și duminică 13 octombrie de la ora 09.30 în Piața Constituției.
Noutățile ediției XII a Maratonului București
Maratonul Bucuresti deține două certificări importante din acest an- Bronze Label acordată de IAAF( Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism) precum și certificarea "AbbottWMM Wanda Age Group Qualifier" de către "AbbottWMM Wanda Age Group World Rankings". Aceasta serie cuprinde puțin peste 100 de maratoane din întreaga lume.  Sezonul 2019-2020 începe pe 13 octombrie (dată la care va avea loc Maratonul Bucurețti) și se încheie pe 11 octombrie 2020 (data la care va avea loc Maratonul București 2020).
Cu ocazia editiei din anul 2020 a Maratonului București, vom avea onoarea de a fi Oraș Gazdă a Flacării Maratonului. În mod oficial, ceremonia de înmânare a Flacării va avea loc în localitatea Maratonas, în luna noiembrie a acestui an, cu o zi înaintea desfășurării Maratonului de la Atena. Simbol puternic al păcii și sportului, Flacăra va putea fi admirată timp de câteva zile, în luna octombrie, anul viitor, atât pe esplanada din fața sediului Comitetului Olimpic Român, cât și în Piața Constituției
Sport Expo, care cuprinde spațiul pentru înscrieri și ridicări de kituri de participare precum și zona de expozanți, se va muta într-o locație mai generoasă, și anume în incinta Bucuresti Mall. Totodată, durata de desfășurare a fost extinsă cu o zi, astfel încât oricine să poată ajunge în timp util. Această măsură se aliniază celorlalte evenimente din străinătate unde Sport Expo este un eveniment de sine stătător iar alergătorii se înscriu sau își ridică kitul de participare și socializează.Sport Expo reunește peste 30 de expozanți de echipamente de alergare, servicii de wellness, nutriție, s.a.
Traseul stradal este asemănător cu cel de anul trecut, cu excepția unui segment care este supus unor lucrări de infrastructură de pe bulevardul Decebal. Din acest motiv, traseul a fost completat cu Calea 13 Septembrie, Șos Panduri și Bd. Tudor Vladimirescu.
Cursa Populară și Cursa Adolescenților se vor organiza în mod necompetitiv, premiile fiind acordate în urma tragerii la sorți.
Cursa de 10km Individual Vodafone și Cursa Copiilor Fulga sunt sold out.
Sâmbătă 12 octombrie, se va desfășura Cursa Populară Avon începând cu orele 09.00. Adolescenții cu vârste cuprinse între 14-19 ani vor putea să concureze, sâmbătă, 12 octombrie la Cursa Adolescenților Bio Junior pe o distanță de 2,5 km, începând cu ora 10.30. Participanţii se pot înregistra la Sport Expo DOAR în ziua cursei – sâmbătă, 12 octombrie – în funcţie de programul oficial. Alergătorii înregistraţi online îşi vor ridica kit-ul de participare în ziua de sâmbătă, până la ora 10.00 am. Kit-urile rămase nesolicitate, pentru care nu există participanţi înregistraţi, se vor distribui la ora 10.00 am, celor prezenţi şi care vor dori să alerge.
Începând cu ora 12.30, la Cursa Copiilor Fulga, vor lua startul din Piața Constituției, toți copiii cu vârste cuprinse între 0-12 ani, fiecare categorie de vârstă și gen va avea start diferit, coridorul de start fiind împărțit pe sectoare, pe distanțe cuprinse între 0,9-1,4 km. Copiii cu vârste cuprinse între 6-12 ani vor alerga singuri, iar cei în intervalul 0-5 ani vor participa alături de părinți. Numărul maxim de participanți în cadrul Curselor Copiilor este 3600, iar pentru fiecare categorie de vârstă și gen numărul maxim de participanți va fi de 500 de copii. Cursele Copiilor Fulga sunt gratuite.
Pentru Cursa Copiilor, kiturile de participare se pot ridica în dimineața zilei de sâmbătă, 12 octombrie, începând cu orele 7:00 din Sport Expo (Piața Constituției) iar cei care nu s-au înregistrat online, dar vor să alerge, pot veni, de asemenea, la Sport Expo pentru a ocupa locurile rămase libere, în cazul în care cei care s-au înregistrat online nu s-au prezentat pentru ridicarea kiturilor. Bucharest RUNNING CLUB anunță organizarea Curselor Copiilor în mod necompetitiv pentru toate evenimentele BRC, prin eliminarea clasamentelor și a premiilor bazate pe clasament. La sfârșitul Curselor Copiilor Fulga va fi organizată o tombolă iar înscrierea se va face în ziua concursului prin completarea talonului de participare și depunerea lui în urna de pe scenă amplasată în Piața Constituției. Fiecare categorie de vârstă și de gen are alocată o urnă specială.Tombolele se desfăşoară în data de 12 octombrie, în intervalul orar 13:00-16:00, separat pentru fiecare categorie de varsta si de gen.Primele 5 școli și primele 5 licee/colegii cu cei mai mulți participanți vor fi premiate cu echipamente sportive oferite de Fulga.
În dimineața cursei toți copiii și adolescenții vor fi întâmpinați de mascota Bio Junior - simpaticul și sportivul tigrișor Goldie. Micii alergători, indiferent de vârstă, sunt invitați la cortul Bio Junior pentru a-și face plinul de energie cu delicioase cereale sau biscuiți eco.
Toti copiii se pot distra și pot face sport pe toata durata zilei de sâmbătă,12 octombrie în Piața Constituției în spațiul de joacă interactiv pentru copii îngrădit cu jocuri și gonflabile puse la dispoziție de World Class România.
Sâmbătă 12 octombrie și duminică, 13 octombrie, Avon, sponsorul Cursei Populare,va fi present cu un stand dedicat AVON, de unde participanții vor putea achiziționa produse cu Fundița Roz. Tot profitul obținut din vânzarea acestora va fi investit în proiectele Campaniei pentru Sănătatea Sânilor, pe care AVON o derulează  în România. Unul dintre aceste proiecte este Cancel Cancer, campanie națională de consultații gratuite pentru depistarea cancerului la sân, ajunsă anul acesta la cea de-a treia ediție . Un cabinet medical mobil dotat cu ecograf de ultimă-oră, construit de AVON, a ajuns anul acesta în 20 de orașe din România și a oferit consultații senologice gratuite unui număr de peste 3000 de femei.
Duminică 13 octombrie, vor avea loc cursele competitive pentru adulți. La orele 08.00, vor lua startul alergătorii de la cursa de 10km Individual Vodafone, urmând ca la orele 09.30, să ia startul cei de la cursele Maraton, semimaraton Volkswagen si Ștafetă formate la această ediție din echipe de câte alergători (10km+10km+10km+12 km). Participanții deja înregistrați sunt așteptați să își ridice kit-urile de la Sport Expo, spațiul special amenajat în incinta București Mall. Cei care nu s-au înregistrat online, dar vor să alerge, pot veni de asemenea la Sport Expo pentru a ocupa ultimele locuri libere joi, 10 octombrie, între orele 12:00-20:00, vineri, 11 octombrie între orele 10.00-20.00, sâmbată 12 octombrie, între orele 10:00-20:00, când se pot înscrie și/sau ridica kit-uri precum și duminică, 13 octombrie din Piața Constituției, în intervalul orar 07:00-07:30 (doar cei care sosesc in București în dimineața competiției). Se vor acorda premii în bani primilor 8 clasați ai  cursei maraton și primii 5 clasați ai curselor semimaraton, 10 km individual și ștafetă, iar caștigătorii de la categorii de vârste vor primi produse și servicii.
Raiffeisen Bank,Volkswagen, Under Armour, Vodafone și Avon te fotografiază la această ediție a Maratonului București: toți alergătorii de la cursele competitive și cei de la Cursa Populară vor primi albume personalizate cu fotografiile proprii din timpul cursei. Participanții trebuie să își introducă numărul de concurs pe site www.bucharest-marathon.com (în secțiunea dedicată) și vor primi pozele într-o pagină World Class România îi va ajuta pe alergătorii mici și mari să se încălzească și să-i țină în formă în Piata Constituției, participanții având posibilitatea de a participa la sesiuni de fitness și stretching susținute de cei mai cunoscuți profesioniști în domeniu. Astfel, sâmbătă, copiii se vor încălzi alături de antrenorii World Class în jurul orelor 08.00 și 09.40. Duminică, antrenorii World Class vor începe sesiunea de warm-up în jurul orei 08.00, urmate de sesiuni de stretching la orele 10.10, respectiv 11.00.
O altă premieră a acestei ediții este zona de Street Food creată de Stradale și Mitzu. Chef Foa și echipa de bucătari au pregătit un meniu special pentru alergători și susținătorii lor: sendvișul semnătură Bauru, și altele cu ingrediente proaspete, atent alese. Mai mult, pâinea indiană – naan – se va prepara la fața locului în cuptor de lut, Tandoor.În zona Mitzu se vor servi cafea, faimoasa prăjitură Mitzu și brownie – deserturi artizanale, preparate home-made. Zona va fi deschisă între sâmbătă între 8:00 și 16:00, iar duminică între 7:00 și 15:00.
Pe toată durata desfășurării curselor, pe traseu vor fi amenajate peste 25 de puncte de hidratare unde alergătorii se pot hidrata și energiza cu produse isotonice de la Isostar și Izvorul Minunilor și de divertisment, pentru a încuraja alergătorii, aceștia având disponibilitatea de a vota ONG-ul care a venit cel mai mult în sprjinul lor. Pe traseu vor fi amenjate puncte de divertisment, de unde numeroși artiști vor încuraja alergătorii.
Ambasadorii Bucharest RUNNING CLUB  și personalități din lumea sportivă, culturală care vor fi prezenți pe 12 și 13 octombrie în Piața Constituției la linia de start sunt: campioanele olimpice- Loredana Dinu, Alina Dumiru,Viorica Susanu, Doina Ignat, Camelia Macoviciuc, Georgeta Damian Andrunache,Andreea Răducan, Miss Fitness Universe Anca Bucur, Radu Restivan (321 sport.ro), actorii Teatrului Mic- Rareș Stoica, Silvana Mihai,Alina Petrica, Irina Ungureanu ,Valentina Popa,Cezar Grumazescu, realizatorii radio-TV Mihai Rădulescu (TVR), Sonia Argint Ionescu (TVR), Mihai Găinușă (radio), Adriana Matei (hypewit.ro), Selly,  Adi Nartea și alți actori ai serialului Vlad-Pro Tv.
Evenimentul va fi transmis în direct pe site-ul propriu www.bucuresti-maraton.ro/live și pe pagina de Facebook www.facebook.com/BucharestMarathon, pe https://www.youtube.com/runinbucharest, pe europafm.ro cu sprijinul Vodafone, Partener Comunicații. Pe lângă vizualizarea imaginilor de start/sosire și premiere, veți afla informații despre ceea ce se întâmplă pe traseu, despre cauzele sociale, pentru care se aleargă și despre personalitățile prezente pe traseu, la sosire precum și în Piața Constituției în studioul mobil amenajat în Piața Constituției. Transmisia va avea loc sâmbătă 12 octombrie mai între orele 9:00 – 17:00 și duminică 13 octombrie mai, între orele 7:45 – 14:30. Noutăți și informații despre alergători, cauze, performanțe, parteneri, echipe, nutriție și multe altele pot fi citite în revista “Alerg” – revista oficială a Raiffeisen Bank Maratonul București – care va fi distribuită alergătorilor la ridicarea kit-ului.
Sponsori ai Maratonului București: Raiffeisen Bank-sponsor principal,Volkswagen-sponsor gold și masină oficială, Under Armour-partener tehnic, Vodafone-Sponsor Cursa 10k și partener comunicații, Avon-sponsor Cursa Populara, Fulga -sponsor Cursa Copiilor, Bio Junior-sponsor Cursa Adolescenților, ZUZU FIT, WORLD CLASS, Izvorul Minunilor-apa oficială,Isostar-energizantul oficial, Bucuresti Mall-Sport Expo host , Hotel Intercontinental–hotelul oficial, Izvorul Minunilor-apa oficială, HEINEKEN ZERO, Stradale, MitzuIsostar– energizantul oficial, World Class,Uniqa Asigurări,Regina Maria, Tac Pac, Enterix;
Parteneri media: Look Plus, Look Sport, Europa fm, TV City, Itsy Bitsy, Cartoon Network, Boomerang,Național TV, Shape, Femeia,Cărticica Practică, Ioana, Sănătatea de Azi, Femeia de Azi, Auto Motor și Sport, News.ro, Adevărul, Click, Click Sănătate, 4run.ro, Alerg-revista oficială, Media Trust. Partenerii: Primăria Municipiului București, PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive pentru Copii și Tineret, Ministerul Tineretului și Sportului, Federația Română de Atletism, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, Compania Națională Aeroporturi București,  Ministerul de Interne, SMURD, AIMS, Waze, Pro Motion.it
ONG-uri prezente la Maratonul București: Hospice Casa Speranței, Hope&Homes for Children Romania,
N-avem sânge,Autism Voice, Pachamama Romania, Organizația Umanitară Concordia,Asociația Câștigă Viață, Asociația Romania Fără Orfani, Pădurea Copiilor, Asociația Little People, Fundația Motivation România, Special Olympics Romania,Fundația Olimpică Română,Fundația Crucea Alb Galbenă, Asociația Help Autism, Asociația Aura Ion, Asociația MagiCamp, United Way, Asociația The Social Incubator,Rotary,Ajungem Mari,Light into Europe,Viitor Plus, Asociația Touched Romania,World Vision.
Despre Bucharest RUNNING CLUB
Bucharest RUNNING CLUB este organizatorul celor mai mari competiții de alergare stradală din România. Începând cu anul 2008, Bucureștiul a fost inclus în circuitul internațional al maratoanelor, alăturându-se celorlalte capitale europene care găzduiesc anual astfel de competiții. Calendarul de evenimente din acest an cuprinde cea de-a 4-a ediție a UNIQA Asigurări 10K& Family Run din data de 7 aprilie, ediția a 8-a a Volkswagen Bucharest HALF MARATHON din 11-12 mai, precum și cea de-a 12-a ediție a Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON din 12-13 octombrie. Toate competițiile Bucharest RUNNING CLUB sunt acreditate și înscrise în calendarul internațional al AIMS (Asociația Internațională a Maratoanelor și Semimaratoanelor) și IAAF. Maratonul București a fost inclus pe lista seriei de evenimente de calificare la Campionatul Mondial de Maraton 40+ - "AbbottWMM Wanda Age Group World Rankings" purtând certificarea "AbbottWMM Wanda Age Group Qualifier".BRC a dezvoltat în România modelul asocierii competițiilor de alergare cu o cauză socială, umanitară sau ecologică iar în prezent sunt peste 30 cauze partenere ale evenimentelor. BRC a fost primul ONG care a demarat o platformă de voluntariat sportiv în Romania  - www.voluntarinsport.ro iar în prezent colaborează cu peste 1.000 voluntari activi care se implică în proiecte și evenimente sportive. Site-urile oficiale ale Bucharest RUNNING CLUB sunt: www.bucuresti10km.ro, www.bucuresti21km.ro,www.bucharest-marathon.com,  www.voluntarinsport.ro

Roxana Fer
PR 
Bucharest RUNNING CLUB