Home
Stiri
Economie
Banci & Finante
IT & C
Evenimente
Cultura
Sanatate
Politica
Externe
Sport
Turism
Auto
Arhiva










Citeste pe Go4It

Vezi cine sta invizibil pe Yahoo Messenger (Software)




Horoscop 2024









 
Bratara Rudraksha

Brăţara Rudraksha


Cercetatorii de la NASA afirma ca oamenii vor descoperi forme de viata extraterestra in urmatorii 20 de ani, dar acestea se vor afla, cel mai probabil, in afara Sistemului Solar.
 

 



Doodle Fruit Games 2016 - g.co/fruit






Dunărea-oportunităţi majore de investiţii în infrastructură


Finmedia a organizat la Bucuresti conferinta avand ca tema: Dunarea oportunitati majore de investitii in infrastructura -Project Manager Cristian George Iscru-. Evenimentul este dedicat reprezentanţilor autorităţilor locale din România, Bulgaria şi Republica Moldova, cât şi companiilor de  construcţii, operatorilor de transport, caselor de avocatură, băncilor şi fondurilor de investiţii, interesate în dezvoltarea proiectelor majore de infrastructură în zona Dunării .
Compania Naţională   Administraţia Porturilor Dunării Fluviale  S.A. Giurgiu
Fondată în 1998 prin Hotărâre a Guvernului, ca urmare a reorganizării fostei regii autonome APDF R.A., Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale”  S.A. Giurgiu (CN APDF SA) este o companie naţională cu formă juridică de societate comercială pe acţiuni. Transformarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu în societate pe acţiuni a constituit o acţiune benefică pentru creşterea cifrei de afaceri, creând condiţiile pentru o mai mare flexibilitate a managementului şi pentru dezvoltarea bazei financiare, întrucât compania are posibilitatea să-şi majoreze capitalul, să tranzacţioneze acţiuni şi să se asocieze cu societăţi comerciale din România şi din străinătate.
Compania are sediul central în portul Giurgiu şi este structurată în subunităţi funcţionale: sucursala Drobeta Turnu Severin, agenţii la Bechet şi Calafat precum şi puncte de lucru aflate în subordinea subunităţilor, care îndeplinesc şi funcţia de autoritate portuară în zona lor de jurisdicţie.
Porturile aflate în administrarea companiei dispun de o suprafaţă a teritoriului portuar de  1, 51 milioane mp şi au capacitatea de a asigura un trafic de mărfuri de 15 milioane tone / an, prin punerea la dispoziţie a 16.000 ml de cheuri care deservesc terminale de cereale, terminale petroliere, facilităţi pentru operare mărfuri solide şi lichide în vrac, mărfuri generale, cheuri specializate şi facilităţi pentru nave tip RO-RO şi motonave de pasageri.  
Cu sprijinul Uniunii Europene, în cadrul programului de cooperare transfrontalieră dintre România şi Bulgaria PHARE CBC 2000, a fost finalizat în portul Giurgiu proiectul „Ecologizarea Dunării şi facilităţi de transport”, pentru  realizarea unei dane de depoluare dotată cu echipamente moderne de tratare a apelor poluate şi achiziţia unei nave capabile să asigure servicii moderne de preluare a reziduurilor provenite de la nave precum şi de intervenţie rapidă în cazul poluărilor accidentale a Dunării, în zona comună româno-bulgară. Valoarea investiţiei a fost  de 2 milioane Euro, din care 400.000 Euro a reprezentat efortul investiţional propriu al companiei.
 În contextul integrării României în spaţiul Uniunii Europene vor fi create în porturile fluviale româneşti utilităţile tehnice şi facilităţile care să permită o mai bună procesare a controlului documentelor şi pasagerilor aflaţi în tranzit şi să conducă la reducerea timpilor de aşteptare în punctele de control la frontieră. 
Compania a elaborat proiecte pentru crearea de facilităţi portuare pentru navele de turism nautic şi de agrement, componentă a activităţii portuare cu puternic potenţial de dezvoltare şi cu implicaţii benefice asupra comunităţii locale.
Iata cateva proiecte prezentate de  ISAN Emil Alexandru – Director General Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu.
" Sistem de preluare şi prelucrare reziduuri de la nave şi intervenţie în caz de poluare pe sectorul Dunării administrat de CN APDF SA Giurgiu”.Obiectivul general proiectului constă în diminuarea impactului negativ asupra mediului, cauzat de activităţile de transport fluvial si protectia fluviului Dunarii (valoarea acestui proiect este de 10.685.355 euro inclusiv TVA) iar finalizarea lui este programata pentru jumatatea anului 2013.
 Având în vedere că infrastructura portului Olteniţa are durata de serviciu normată expirată şi prezintă un grad avansat de degradare a construcţiilor hidrotehnice se impune reabilitarea şi modernizarea acesteia la standardele U.E. Astfel, proiectul "Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii portuare în portul Olteniţa” este  finantat   prin Programul Operaţional Sectorial – Transport. Valoarea  acestui proiect este de 5.680.841 euro (inclusiv TVA). iar termenul de finalizare este in luna aprilie 2014.   
"În portul Giurgiu, datorită vechimii mari a construcţiilor de acostare existente, în general de 60 - 70 de ani, cât şi datorită unei exploatări intensive, corelate cu schimbarea condiţiilor hidrologice şi climatice înregistrate în ultimii ani, s-au constatat o serie de deteriorări, cu consecinţe negative asupra tuturor celor care desfăşoară activităţi portuare. In acest sens,  si alte proiecte precum : Reţea de acces la Dunăre - Deblocarea circulaţiei în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate","Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara reţelei TEN-T" - Port Corabia", DaHar – “Dezvoltarea porturilor interioare ale Dunării "( consorţiul proiectului cuprinde 14 organizaţii partenere din 7 ţări riverane Dunării) - toate isi propun sa contribuie la o mai bună integrare a navigaţiei fluviale în cadrul logisticii de transport, prin investigarea şi utilizarea potenţialelor multimodale ale porturilor şi ale zonelor portuare, în oraşele portuare de dimensiuni medii sud-europene, de-a lungul Dunării.   
“Proiecte de investitie in zona de sud a Romaniei”  
Proiecte de infrastructura rutiera derulate pe raza judetelor de granita
Corelarea Coridoarelor Pan - Europene ce interconecteaza granitele dintre Romania  Bulgaria R. Moldova
Proiecte rutiere incluse in Strategia Dunarii
Lucrările de reabilitare pe secţiunea română a podului Giurgiu - Ruse sunt programate pentru a doua jumătate a anului 2012, valoarea estimată a lucrărilor fiind de zece milioane de euro, a declarat Cristina Amărăzeanu, şef birou Planificare, Strategie, Raportări şi Relaţii Internaţionale,Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR),prezenta la conferinta "Dunărea - Oportunităţi majore de afaceri în domeniul infrastructurii". 
Partea bulgară a reabilitat anul trecut infrastructura corespondentă iar lucrările pe secţiunea română sunt programate pentru a doua jumătate a acestui an,finanţarea apartinand Fondului  European de Dezvoltare Regională.
"Cererea de finanţare a fost acceptată, iar contractul de finanţare este în vigoare. Valoarea estimată a lucrării se ridica la zece milioane de euro" a mai spus  reprezentantul CNADNR. Acest  pod se va extinde  prin construcţia unui pod alăturat, în prezent fiind desemnaţi reprezentanţii tehnici din  cadrul  comitetului tehnic mixt, pentru a se analiza posibilitatea accesării fondurilor de către primăriile oraşelor Ruse şi Giurgiu.

Poduri peste Dunăre sunt cele de la Călăraşi, Silistra Bechet - Oreahovo. De mentionat ca Bulgaria a realizat podul de la Calafat - Vidin, construit din fonduri ISPA accesate de partea bulgară, dar  România trebuie să asigure accesul pe  acest pod pe malul românesc. Podul este construit  doar pe partea bulgară şi va fi operaţional din  acest an. Viitorul pod de la Bechet - Oreahovo este in stadiu de discutii  în cadrul diverselor acorduri bilaterale.
"Aceste două poduri permit o activare a Coridorului pan-european 7, respectiv Dunărea, şi în acest fel  se promoveaza  transportul multimodal, (pe lângă coridoarele pan-europene de transport rutier  se divizeaza si traficul de tranzit pe rutier,naval şi feroviar") a precizat Cristina Amarazeanu.Cele două puncte de conectare cu Bulgaria vor fi Calafat şi Giurgiu, iar cu Moldova - Sculeniul. In acest sens s-a propus spre finanţare prin parteneriat public privat secţiunea de monoautostradă care va porni din Tg. Mureş - Iaşi - Sculeni - Ungheni,( actualmente în curs de finalizare a studiului de fezabilitate).
CNADNR are in obiectiv si reabilitarea podurilor strategice din zona Dobrogea,cu finanţare de la BERD.
 
                  Podul Giurgiu - Ruse 
                         
Taxe mai mici pentru trecerea podului Giurgiu-Ruse

 
reporter - nicolina garici










Alte Stiri
  • Fondul Proprietatea a vandut grupului ceh CEZ participatiile detinute la CEZ Distruibutie si CEZ Vanzare pentru o suma totala de 229,5 milioane de euro, corespunzator unui pret pe actiune de 10,70 euro, banii fiind transferati in conturile Fondului Proprietatea
  • UE ia măsuri de limitare a riscurilor pentru sănătate generate de expunerea la zgomotul emis de playerele audio personale. Consumatorii vor beneficia de noi setări din fabrică ale playerelor audio personale, care vor respecta nivelurile sigure de expunere.
  • Amenzi usturatoare pentru francezi. Legislatorii francezi au aprobat o noua lege prin care spera sa opreasca descarcarile ilegale de filme si muzica. Prin noua lege, cei care vor descarca ilegal de pe internet filme sau muzica vor putea primi o amenda de pana la 300.000 de euro, putand chiar sa riste inchisoarea.

Institutii din Romania

Link-uri Utile




CONTACT
Ziarul Afacerilor
 Tel/ Fax: 021 313 23 75 
Email: redactia@ziarul-afacerilor.ro
click  aici

Director:
Maria Nicolae Spiridon

Redactor Sef:
Nicolina Garici
Email: nicolinagarici@yahoo.com
click  aici