Home
Stiri
Economie
Banci & Finante
IT & C
Evenimente
Cultura
Sanatate
Politica
Externe
Sport
Turism
Auto
Arhiva










Citeste pe Go4It

Vezi cine sta invizibil pe Yahoo Messenger (Software)




Horoscop 2017









 
Bratara Rudraksha

Brăţara Rudraksha


Cercetatorii de la NASA afirma ca oamenii vor descoperi forme de viata extraterestra in urmatorii 20 de ani, dar acestea se vor afla, cel mai probabil, in afara Sistemului Solar.
 

 



Doodle Fruit Games 2016 - g.co/fruit










Probleme specifice educației private preuniversitare din România
PIAROM - ”Educația privată preuniversitară. Mai mult decât antreprenoriat”




Patronatul Investitorilor Autohtoni PIAROM (Președinte, Cristian Pârvan) a organizat la Hotel Athenee Palace Hilton Bucuresti o conferință – dezbatere pe tema educației private preuniversitare intutulată ”Educația privată preuniversitară. Mai mult decât antreprenoriat”.
Temele abordate au fost foarte interesante si au abordat domenii de maxim interes la ora actuală: 
„Reglementari in vigoare: succese și noi provocări”, 
”Programul Fiecare copil în gradiniță între dorință și realitate”,
”Reteaua teritorială de creșe și grădinițe publice vs unități private”,
”Adaptarea cadrelor didactice la cerintele secolului al XXI-lea, formarea profesională continuă, specializată și diferențiată”, 
”Educarea prin experiment și asistată de tehnologie: pregătire personal calificat, dotare spații, evaluări și orientare educațională”, 
”Programe educaționale personalizate” 
”Educare și valorificare abilități personale ale copiilor cu cerințe speciale de învățare vs asistență socială pe viață”
 La evenimentul organizat de PIAROM au participat Gabriel Liviu Ispas - Secretar de Stat, Ministerul Educației Nationale, Constantin Șerban Iosifescu – Președinte Agentia Română de Asigurare a Calității în Invățământul Preuniversitar ARACIP, Justina Radu – Director Executiv, Consiliul National al Dizabilitatii din România, Adela Hanafi – Manager General Asociatia Conil, Lector Universitar Doctor Viorel Agheană, Facultatea de Psihologie și Știintele Educației, Universitatea București și Andreea Bunea – Director Executiv PIAROM. 
Alături de aceștia au fost prezenți  și numeroși reprezentanți ai instituțiilor private de învățământ preuniversitar privat din București și din Pitești. Câțiva dintre aceștia au luat cuvântul în cea de-a doua parte (panel II) a dezbaterilor: Alexandru Holicov – Founder&CEO Adservio (a discutat despre Platforma electronică de management educaţional si cum putem reduce birocrația în timp ce creștem rezultatele elevilor și satisfacția profesorilor), Daniela Petre – Președinte Grădinițele DreamLand si Fastrackids Pipera, Diana Segărceanu – Director Executiv Avenor College, Marioara Frangulea – Fondator Grădinița Maria Pro Day, Ioana Necula, fondatoarea Campusului Educațional Genesis s.a.
Toti cei invitati au discutat despre Capitalul privat vs. capitalul public în învățământul preuniversitar, politicile publice și reglementările pentru învățământul preuniversitar, antreprenoriatul în sistemul de educație preuniversitar, problemele privind finanțarea învățământului preuniversitar privat, învățământul tehnic și professional, învățământul dual sau despre tendințele moderne în învățământul preuniversitar, si anume programele educaționale personalizate, educarea prin experiment, educarea asistată de tehnologie etc 
Probleme specifice educației private preuniversitare din România
Învățământul este cel de-al 5-lea sector angajator din România, după industria prelucrătoare, comerț, transport și construcții, cu un număr de peste 335 mii de contracte individuale de muncă la nivelul anului 2016. Dintre acestea, cca. 83% provin din sistemul de învățământ preuniversitar, ceea ce face ca educația preuniversitară să fie unul dintre principalele sectoare angajatoare din România. În ceea ce privește implicarea capitalului privat, aceasta a crescut constant în învațământul preuniversitar, compensând reducerile de unități școlare din sectorul public. Astfel, potrivit raportărilor INS, luând în considerare doar numărul de unități acreditate, în perioada 2010-2015 numărul grădinițelor din sectorul privat a crescut cu 59% (de la  222 de unități la 355), în timp ce numărul de unități școlare din învățământul privat preuniversitar a crescut cu 76% (de la 160 de unități la 282). Grădinițele și creșele private din România reprezintă astăzi 30,6% din totalul unităților acreditate de învățământ preșcolar, la care se adaugă un număr mare de unități aflate în proces de acreditare. Aceste cifre demonstrează fără echivoc creșterea continuă a implicării capitalului privat în sistemul de educație, creștere care, pe de o parte, are un rol stimulativ pentru competiția din sistemul de învățământ, iar pe de altă parte, are rolul de a compensa zonele acoperite în mod deficitar de sectorul public. Cu toate acestea, educația preuniversitară privată se confruntă, în continuare, cu o serie de probleme sistemice, care pe de o parte creează bariere majore de intrare pe piață pentru noii antreprenori, iar pe de altă parte, îngreunează sau chiar blochează funcționarea eficientă a unităților existente, pe fondul mai multor reglementări discriminatorii între sectorul public și cel privat. În acest context, în calitatea sa de organizație patronală autonomă, neguvernamentală și apolitică, Patronatul Investitorilor Autohtoni - PIAROM dorește să aducă în atenția publicului larg o parte din aceste probleme, rezultate în urma dezbaterilor din cadrul conferinței ”Educația privată preuniversitară – Mai mult decât antreprenoriat”, organizată de PIAROM în data de 16 Martie 2017:
implicarea redusă de către autorități a unităților private în procesul de luare a deciziilor și elaborarea de reglementări cu implicații asupra sectorului de activitate;
ambiguitățile privind reglementarea regimului juridic al înființării, organizării și funcționării unităților de învățământ privat (ex.: societate comercială sau ONG), care favorizează apariția unor situații interpretabile inclusiv din punct de vedere fiscal;
sprijinul redus acordat unităților private care școlarizează copii cu cerințe educaționale speciale, precum și cu privire la finanțarea orelor individuale și a programelor recuperatorii;
acordarea finanțării strict pentru unitățile acreditate, nu și pentru cele autorizate, ceea ce creează importante bariere de finanțare a activității pentru viitorii antreprenori;
• birocrația ridicată a proceselor de acreditare și de menținere a acreditării, ca urmare a numărului ridicat de norme, reglementări, cerințe sau documente solicitate de diferite instituții;
lipsa unor proceduri clare pentru învățământul privat, care să țină cont de particularitățile acestui sector prin comparație cu cel public (spre exemplu, procedura de numire a directorilor în învățământul privat sau procedura de titularizare a cadrelor didactice);
rigiditatea reglementărilor privind regimul cheltuielilor permise din finanțarea acordată grădinițelor acreditate, ceea ce limitează posibilitățile de finanțare a unor activități educaționale;
lipsa parteneriatelor public-private pentru finanțarea copiilor cu cerințe educaționale speciale integrați în școli private.
Problemele sus-menționate au, după cum s-a precizat, un caracter sistemic, ele putând fi subsumate unei probleme de fond a sistemului de învățământ preuniversitar, și anume lipsa unor norme clare și stabile, care să reglementeze, fără echivoc, modalitatea de constituire, organizare și funcționare a unităților private. În contextul ambiguităților existente în legislația actuală, în care reglementările sunt insuficient adaptate pe specificul sectorului privat, PIAROM atrage atenția că antreprenorii din acest sector sunt în permanență supuși riscului unor interpretări discreționare ale legislației din partea diferitelor organisme de control sau chiar din partea entităților subordonate Ministerului Educației Naționale, în trecut fiind semnalate numeroase situații practice în care inspectorate școlarele au interpretat spețe similare în mod diferențiat.
Având în vedere argumentele de mai sus, PIAROM susține necesitatea unei reforme reale a sistemului de educație preuniversitar privat și solicită Ministerului Educației Naționale crearea rapidă a unui grup de lucru care să dezbată problemele învățământului privat și să identifice soluții de remediere a acestora, prin norme și reglementări concrete.

Aspecte de la conferinta
măreşte imaginea       PIAROM - Educatia privata preuniversitara. Mai mult decat antreprenoriat


Reporter -Oana Georgescu

 
 







Alte Stiri
  • Fondul Proprietatea a vandut grupului ceh CEZ participatiile detinute la CEZ Distruibutie si CEZ Vanzare pentru o suma totala de 229,5 milioane de euro, corespunzator unui pret pe actiune de 10,70 euro, banii fiind transferati in conturile Fondului Proprietatea
  • UE ia măsuri de limitare a riscurilor pentru sănătate generate de expunerea la zgomotul emis de playerele audio personale. Consumatorii vor beneficia de noi setări din fabrică ale playerelor audio personale, care vor respecta nivelurile sigure de expunere.
  • Amenzi usturatoare pentru francezi . Legislatorii francezi au aprobat o noua lege prin care spera sa opreasca descarcarile ilegale de filme si muzica. Prin noua lege, cei care vor descarca ilegal de pe internet filme sau muzica vor putea primi o amenda de pana la 300.000 de euro, putand chiar sa riste inchisoarea.

Institutii din Romania

Link-uri Utile

shoutcast hosting


CONTACT
Ziarul Afacerilor
 Tel/ Fax: 021 313 23 75 
Email: redactia@ziarul-afacerilor.ro
click  aici

Director:
Maria Nicolae Spiridon

Redactor Sef:
Nicolina Garici
Email: nicolinagarici@yahoo.com
click  aici